zaterdag 8 september 2012

Zaterdag 8 september

Vandaag alweer de vierde les na de zomervakantie.
Na het oplezen van alle namen, ben ik gestart met schipper mag ik over varen. De eerste keer hadden de kinderen het nog niet zo goed door en renden door de hele zaal. Daarna heb ik uitgelegd dat ze alleen maar naar de overkant hoefde te gaan. Hierna ging het veel beter! Wanneer kinderen getikt waren, kwamen ze daarna ook in het midden staan. Zo krijg je dus steeds meer schippers. Uiteindelijk bleef er 1 kind over, dat de winnaar was.
Na schipper mag ik over varen ben ik door gegaan met ballenregen. Ik had een korf met tennisballen. Deze tennisballen gooide ik door de hele zaal. Tijdens het gooien gingen de kinderen de ballen verzamelen en zo snel mogelijk weer terug in de korf doen. De kinderen vinden dit altijd erg leuk om te doen.

Na deze twee spellen gingen we verder met de kern van de les. Vandaag stonden de volgende vijf toestelsituaties klaar:
De lage evenwichtsbalk. Hier kon er weer geoefend worden met balanceren. Dit is een onderdeel dat bijna iedere les wel weer terug komt. Dit doe ik omdat balans en evenwicht belangrijke dingen zijn om te ontwikkelen bij kinderen.

Lage kast - trampoline - hogere kast. Hier kon geoefend worden met het ophurken. Voor veel kinderen nog een stap te ver, maar zij vinden het vaak wel leuk om te springen op de trampoline.

De lange mat over een plank voor de koprol en door een trapezoide voor het duikelen. Het duikelen bleek vandaag ook nog lastig. Hier wil ik een volgende keer wat meer aandacht aan besteden.

Bij deze brug had ik 1 legger eruit gehaald. De kinderen konden hier zelf allemaal 'kunstjes' op doen.

Bij dit schuine vlak, gemaakt met een trapezoide, 2 banken en een dikke mat, werd er geoefend met rollen voorover. Dit konden de meeste kinderen al erg goed!

Halverwege de les ben ik even gestopt om een dansje te doen. Dit keer Tsjoe Tsjoe Wa

Na dit dansje heb ik iedereen een rol voorover laten maken op het schuine vlak, zodat ik kon zien wie dit allemaal al beheerste.
Daarna zijn de kinderen weer verder gegaan met het gymmen.

Aan het einde van de les hebben de kinderen alle kleine matjes opgeruimd, met hulp van de juffen. Dit vinden ze altijd erg leuk.
Nadat de matjes waren opgeruimd hebben we nog twee spellen gedaan. Vandaag werd er weer gekozen voor Roodkapje en tikkertje.

Ik vind het leuk om reacties te lezen, dus laat gerust iets achter wanneer je dit leest.

Tot de volgende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten