zondag 10 juni 2012

Zaterdag 9 juni

Gisteren stond er weer een gymles op het programma.
Ik heb toen het parachutedoek weer eens tevoorschijn gehaald. Hiermee ben ik de les gestart.
  • De kinderen maakten eerst golven, van zacht naar steeds harder, tot er uiteindelijk een storm was (super hard).
  • Daarna liet ik de kinderen de doek heel hoog houden, zodat je er onderdoor kon kijken en naar de overkant kon zwaaien.
  • Hierna werden er ballen op de parachutedoek gegooid. Het was de bedoeling dat deze er niet vanaf vielen.
  • Tot slot hebben we nog het liedje van de molen gezongen (zo gaat de molen, de molen, de molen, zo gaat de molen, de mo-o-len) hiermee liepen we in een rondje, bij het snelle stuk (zo gaan de wieken, de wieken, de wieken, zo gaan de wieken, wie-ie-ken) draaiden we ons om en renden we rondjes in de andere richting. De kinderen vinden dit altijd erg leuk om te doen.
Daarna hebben we de parachutedoek opgeruimd. We hebben toen nog een aantal keren zakdoekje leggen gedaan.

Toen het kwartiertje van de inleiding voorbij was, zijn de kinderen gaan gymmen.
Deze toestellen stonden er opgebouwd:
Hier waren paaltjes uit gezet. De kinderen moesten de ballen slalommend door de paaltjes rollen. Aan het einde tilden ze de bal op en brachten ze hem weer naar het begin voor de volgende.

In dit kastdeel lagen een aantal ballen. De kinderen konden hierbij oefenen met het gooien en vangen. Dit werd gedaan totdat ze aan de beurt waren bij het volgende toestel....

.... de ringen! Sommigen kinderen gingen hieraan zwaaien, anderen gebruikten het als schommel en werden door de hulpleiding hierbij geholpen.

Hier staan 2 banken, een trampoline en een dikke mat (op een plat wandrek, leunend op 2 kastdeksels). De kinderen konden hier proberen om op te hurken. De oudsten maakten zelfs een koprol vanuit de trampoline op de dikke mat.

Bij deze matjes kon er geoefend worden met verspringen. Ze sprongen van matje naar matje. Met een of met twee voeten afzettend.

Bij dit toestel klommen de kinderen aan de achterkant, bij de trapezoides omhoog. Dez lagen beiden op hun zijkant. Daarna liepen ze over de bank naar de kast, waar ze konden oefenen met het diepspringen.

Er was ook een grote schommel. Dit vonden de kinderen er leuk!

Tussen het gymmen door zijn we even gestopt voor een dansje. Dit keer Bofkont van de Minidisco.


Aan het einde van de les mochten er weer twee kinderen een spel kiezen. Dit keer werd er weer gekozen voor Roodkapje en voor tikkertje.

Op naar de volgende, alweer laatste, reguliere les van dit schooljaar.
Tot volgende week!

Tessa


2 opmerkingen:

  1. Banken met de trampo en de dikke mat doe ik ook altijd :) de besten doen altijd een tipsalto, misschien een leuke uitbereiding.
    [img]http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/s720x720/269304_486019411412592_775164965_n.jpg[/img]

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tipsalto is inderdaad leuk. De meesten bij mijn groep beheersen echter het 1-2 springen nog niet (met 1 voet afzetten en 2 voeten in de trampoline). Hierdoor is een tipsalto nog een stap te ver.

      Maar toch bedankt voor de tip!

      Verwijderen